giovedì 16 novembre 2023

Crealies: een kerstbal of een hete lucht ballon?



Goedemorgen,

Vandaag laat ik zien hoe je de stansen soms ook anders kunt gebruiken.
Zoals van een "kerstbal" een luchtballon maken of een mandje van de "discobal". 
Een beetje fantasie en leuke stansen van Crealies en wat lint, koordje, rietje en pareltjes.


De discobal heb ik een schulprandje gegeven met de rand van de grote cirkel "squashfold".
 Stans de vier delen van de discobal als basis en in plaats van de hele discobal dicht te plakken 
laat je het bovenste gedeelte open, klaar om te stansen met de schulprand. 
Je kan de rand ook gewoon recht afknippen of terugvouwen .


De Varia 3D kerstbal heb ik gestanst uit drie soorten designpapier. Ik heb een koordje aan de bovenkant bevestigd en daaraan vier koordjes geknoopt. Met een heet lijmpistool heb ik de koordjes aan de bal en het mandje vastgemaakt.

Binnen in het mandje heb ik een achthoek met stiklijntjes gedaan In het midden een gaatje (hier kan je ook het stansje van de discobal voor gebruiken) om een soort rietje in te steken die aan de bal vastzit.

Er was een klein randje van de discobal over dat heb ik onder de achthoek om het rietje gerold en vast gelijmd om iets meer stabiliteit te geven. Ook de achthoek heb ik vastgelijmd 
aan de binnenkant van het mandje.

Van dichtbij: ik heb ook wat plakparels gebruikt. En een klein beetje distress oxide inkt voor het bovenste gedeelte van de bal en voor het schulprandje.

Het mandje kan worden gevuld met snoepjes of "confetti". In Italie gebruiken ze vaak amandelen met een suiker- of chocoladelaagje bij feestelijke gebeurtenissen zoals een geboorte, doop, communie enz.
Je kunt deze creatie personaliseren met een naam of thema natuurlijk,
laat de fantasie los gaan!

Crealies stansen / dies : 


 

Bedankt voor het bezoek en tot de volgende inspiratie post,

groetjes Anna Blankina

4 commenti:

thanks for your visit , bedankt voor je bezoekje, grazie per la visita!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...